Vi anbefaler i de fleste tilfeller bedrifter å blogge. Dialogen med kunder er viktig og kan være avgjørende for hvem en mulig kunde velger som leverandør av et produkt eller en tjeneste. Vi kan være din (ghost) blogger, det vil si skrive og levere tekst og bilder til din blogg.

Ikke prøv å lag en salgsblogg. Men ha fokus på å skrive relevant godt innhold til dine besøkende som på sikt vil styrke merkevare og synlighet i markedet.

Hvis du ønsker at folk skal snakke om deg må du delta i samtalen. Det er derfor viktig for din bedrift å ha et sted hvor folk kan snakke, da er det ideelt med en blogg. Det er viktig å ikke kun se en blogg som et talerør, men også lytte til kommentarene som blir lagt igjen og svare når det er naturlig.

Bedriftsblogger skal:

  • Styrke kommunikasjonen internt i organisasjoner og mellom dem
  • Styrke kommunikasjonen med eksterne partnere og kunder
  • Være temabasert i forhold til bedriftens kunnskap
  • Nyttig – slik at de deles i sosiale medier
  • De skal åpne opp for dialog
  • Vise ditt selskap sin posisjon i bransjen.
  • Fortell om hva du tror fremtiden vil bringe, hva dere jobber med og hva som skiller dere fra de andre.
  • Del bransjenytt og dine synspunkter
  • Kundehistorier – intervju en fornøyd kunde.
  • Gi de ansatte et ansikt. Intervju noen fra bedriften, del noen bilder.
  • Del hva som skjer på en personlig og engasjerende måte.

Ta kontakt – så hjelper vi deg med å blogge.